2011. december 17., szombat

Időkép és univerzális tervezés


Nóri bejegyzésére nagyot mosolyogtam, mert én is akartam már az univerzális tervezés témájában írni. Bááár… Na igen, ezen gondolkodom már egy hete, hogy ez, amit megláttam, tényleg univerzális tervezés akar-e lenni, vagy csak az volt a cél, hogy szórakoztatóbbá váljon az idokep.hu.
Ha az előrejelzés fülre kattintotok, valami ilyesmit fogtok látni:
Látjátok a kis emberkéket? Fölötte pedig ott egy kérdés, hogy „Mit vegyek fel holnap?”. Erről nekem egyből az jutott eszembe, amit valamelyik iskolában láttam az alsó tagozaton, hogy az első óra elején a gyógypedagógus megbeszélte a gyerekekkel, hogy milyen idő van kint, és hogyan kell felöltözni. Hát nem nagyszerű ez az idokep.hu? Hiszen abból, hogy napos idő lesz, és délután 12 oC, még nem biztos, hogy mindenkinek egyértelmű, hogy hogyan kell felöltözni. De kicsit lejjebb (ugyanezen az oldalon) a 21 napos előrejelzés is nagyon izgalmas, mert tééényleg látjuk, hogy a meteorológusok szerint esni fog a hó.
Szerintetek? Ez univerzális tervezés, vagy csak az én naivitásomnak köszönhető, hogy annak látom? Vajon a meteorológusok és honlapkészítőik valamelyikének eszébe jutottak a tanulásban és értelmileg akadályozottak?

2 megjegyzés:

  1. "Én úgy tudom, hogy a megengedett emelkedés 17 cm alatti rámpánál 5%, 17 cm feletti rámpánál 8% maximum."

    Éppen fordítva van:

    http://www.egalitas.hu/kozhasznu_informaciok.php

    Idézek belőle:

    "a rámpák megengedett meredeksége 5% (1 méteren 5cm emelkedés)

    17cm-nél kisebb szintmagasságot áthidaló rámpák esetén megengedett a 8% is"

    VálaszTörlés
  2. Elnézést, az előző hozzászólásomat nem ehhez a cikkhez szántam. Valahogy elnéztem.

    VálaszTörlés